Gândirea
este o parte din viaţă. Nu există probabil o altă abilitate care să fie
mai importantă ca aceasta. Şi totuşi nu se dezvoltă de la sine.
Copiii-lupi crescuţi în junglele africane nu ajung să gândeasca la un
nivel uman satifacator. Deci, societatea şi civilizatia au un rol
important în învăţarea acestei abilităţi. Însă spre deosebire de alte
aptitudini pe care le cultivam cu sârguinţă la noi sau la copiii nostri
(de a cânta, desena, dansa, etc), prea puţin ne-am cultivat sistematic
si deliberat acest potential uriaş pe care îl avem. Dispunem în mod
natural de capacitatea de a merge şi de a alerga, aşa cum dispunem de
capacitatea de a gândi. Dar nu toţi câştigăm Jocurile Olimpice, ci doar
atleţii care îşi valorifică întreaga capacitate, antrenându-se regulat.
Chiar şi aşa, atleţii bine antrenaţi câştigă în faţa celor mai slab
antrenaţi, chiar dacă toţi se bazează pe acelaşi dat natural.
În
mod similar, scopul lecţiilor de gândire este ca oamenii să devină
capabili să găsească soluţii imediat şi fără ezitare la probleme pe care
altfel nu ar şti cum să le rezolve. Poate că nu oricarei persoane îi
este util să alerge cel mai rapid, dar tuturor ne este util, oricând în
viaţă, să gândim cât putem de eficient.
Lecţiile de gândire CoRT sunt singurele materiale prin care putem face
acest lucru, fiindcă sunt special concepute pentru predarea gândirii ca
abilitate de bază. Lecţiile sunt simple, practice şi clare. Formatul lor
permite să fie folosite cu persoane între 6 ani până la maturitate, cu
QI între 75 şi 140, în şcoli pentru copii cu dizabilităţi, cât şi în
şcoli pentru copii supradotaţi pentru că procesele de bază ale gândirii
sunt aceleaşi la orice vârstă.