Obiceiuri dăunătoare la locul de muncă. [română/text]
Atunci cand beneficiezi de intelegere si flexibilitate la locul
de munca, risti sa intreci masura si sa abuzezi de atmosfera de lucru.
Profita de faptul ca lucrezi intr-un mediu placut si nu iti pune in
pericol jobul. Iata cateva greseli care te pot aduce in atentia
sefului.
Lasi lucrurile pe ultimul moment
Unele persoane lucreaza mai bine sub presiune, insa la serviciu,
munca celorlalti depinde, de cele mai multe ori, si de rezultatele
tale. Obisnuiesti sa rezolti totul in ultimul moment si astfel ii
determini si pe ceilalti colegi sa lucreze intens intr-o perioada
scurta de timp, fapt ce nu se "muleaza" la fel de bine pe toata lumea.
Incearca sa iti termini taskurile in timp util si sa te relaxezi abia
dupa ce te-ai asigurat ca ti-ai indeplinit obiectivele.
Nu raspunzi la e-mailuri
Nu iti dai seama de ce esti intotdeauna cel mai dezinformat din
birou sau de ce ratezi intalniri sau sedinte. Mailul a devenit cel mai
usor mijloc de a comunica intre colegii de serviciu, asa ca ar fi
indicat sa nu ignori mesajele pe care le primesti si sa oferi un
raspuns cat mai repede posibil. Poate ca tu nu dai importanta
mailurilor care vin din partea colegilor, insa acestia chiar asteapta
un raspuns promt la intrebarile sau rugamintile adresate tie.
Nu iti respecti seful
Te numeri printre norocosii care au o relatie mai apropiata cu
seful. De aceea, obisnuiti sa iesiti in oras, sa beti ceva dupa
serviciu si sa petreceti pauza de pranz impreuna. Tine minte insa ca
seful tot sef ramane, asa ca, indiferent de cat de apropiati ati
devenit, acesta nu constituie un motiv pentru a-i pune deciziile la
indoiala sau pentru a nu ii lua in seama cerintele formulate pentru
tine.
Profiti de flexibilitate
Daca unele companii au un program fix pentru toti angajatii, alte
firme prefera sa le ofere acestora flexibilitate. Totul se petrece in
limitele bunului simt. Daca in mod oficial, programul incepe la 9, insa
nimeni nu iti va face observatie daca ajungi si la 10, asta nu inseamna
ca trebuie sa intreci masura. Incearca sa iei aceasta flexibilitate ca
o posibilitate de a nu alerga din autobuz in autobuz in cazul in care
te-ai trezit mai tarziu, si nu ca pe o oportunitate de a aparea la
serviciu atunci cand iti aduci aminte.
Nu iei parte la activitatile de grup
Nu esti cea mai sociabila persoana din lume, dar nu mai refuza
fiecare invitatie in oras care vine de la colegii tai. La urma urmei,
lucrezi intr-o echipa si vei avea rezultate mai bune daca vei cunoaste
putin oamenii cu care te vezi zilnic. In plus, este intotdeauna mai
distractiv sa ajungi la munca atunci cand stii ca acolo exista persoane
in compania carora te simti bine.
Intarzii intotdeauna
Fie ca este vorba de vreo sedinta sau de vreo intalnire cu o
persoana importanta, intotdeauna esti cel care intarzie. Daca la
inceput aceste "scapari" ti-au fost trecute cu vederea, risti sa nu ti
se ofere anumite responsabilitati importante doar pentru ca nu reusesti
sa te aduni si sa te organizezi. Responsabilitatile inseamna si
promovare, asa ca incearca sa devii un om pe care cei din jur se pot
baza.
Iti vorbesti de rau locul de munca
Pentru tine este un adevarat hobby sa iti vorbesti de rau atat
seful, cat si compania pentru care lucrezi. Cei din jurul tau vor
ajunge sa se intrebe la un moment dat de ce nu iti schimbi locul de
muna, daca tot esti atat de nemultumit. Incearca sa iti versi
frustrarile in afara jobului, pentru ca risti ca aceste informatii sa
fie auzite de persoanele care au puterea de a te concedia. In plus, nu
cred ca vrei sa fii persoana negativista din grup.