Învăţarea limbilor străine,mai uşoară sub hipnoză [română/text]
Sa inveti in timp ce dormi este inca un vis, insa cercetatorii au descoperit o metoda care se apropie de acest sistem si anume invatarea limbilor straine in stare de semi-hipnoza, situatie in care creierul este mai receptiv la intelegerea senzoriala si globala a unei limbi straine. Alphalearning, situata la Paris, este una din putinele scoli din Franta care propune hipnoza ca metoda de asimilare a unei limbi straine.
Elevii se asaza in fotoliu, intr-o cabina mica si luminata discret, isi pun niste ochelari speciali cu semnale luminoase integrate si casti pe urechi. Dupa ce li se induce starea de hipnoza, studentii asculta niste texte in limba materna si in limba straina pe care vor sa o invete. Dupa sedinta de hipnoza, care dureaza 30 de minute, urmeaza un curs particular de o jumatate de ora cu unul dintre profesorii scolii. Costul unei astfel de sedinte de asimilare a unei limbi straine este de 28 de euro.
"Invatarea traditionala utilizeaza emisfera stanga a creierului, cea analitica si logica", a explicat Pierre Fallot, directorul scolii Alphalearning. "De aici rezulta incapacitatea reproducerii sunetelor si a ritmului limbii si incapacitatea de a face o traducere globala", a precizat el, adaugand ca, din acest motiv, trebuie sa se utilizeze emisfera dreapta a creierului, cea creativa. Oamenii nu prea pot utiliza in mod voluntar aceasta parte a creierului pentru ca sufera, de cele mai multe ori, de diverse blocaje la acest nivel. De aceea, hipnoza este o metoda buna pentru deblocarea acestei emisfere a creierului. In anii `60, profesorul bulgar Gheorghi Lozanov a dezvoltat metoda "sugestopediei", care are la baza ideea ca starea de semi-hipnoza permite o asimilare de cinci ori mai rapida decat metodele traditionale de studiu. Acest concept este insa destul de putin utilizat in Franta, fiind folosit mai des in Polonia si Germania. Fallot considera ca metoda este foarte eficienta pentru elevii cu spirit analitic slab, traumatizati de esecurile scolare.