Iata ca acuzele activistilor feministi sunt confirmate si de
specialistii in psihologia umana, care recent au dovedit ca barbatii
tind sa priveasca o femeie in bikini asemenea unui obiect sexual.
Studiile de caz au aratat ca imagini ale femeilor purtand o pereche de
bikini trezesc in creierul barbatilor asocieri cu universul
mestesugaresc ei dorindu-si mai apoi sa desfasoare activitati practice
de reparatii si intretinere.
Ariile
creierului barbatesc asociate de obicei cu uneltele si intentia de a le
folosi sunt activate de stimulii primiti prin vederea unui trup frumos
de femeie in bikini astfel incat exista o relatie directa intre aceste
imagini si cresterea randamentului profesional al barbatilor implicati
in activitati productive practice. Rezultatele studiului specialistilor
in psihologie sunt aplicabile doar asupra barbatilor care se incadreaza
la categoria persoanelor active si nu in cazul celor de varsta a treia
sau acela al tinerilor care nu au dezvoltat inca deprinderi practice
sau de lucru cu uneltele.
Depersonalizarea
femeii in astfel de situatii nu este un fapt dorit de catre barbati ci
mai degraba rezultatul evolutiei umanitatii din sfera fertilitatii in
aceea a dragostei fata de frumos. Daca cu mii de ani in urma barbatul
cauta femeile sanatoase si fertile in prezent accentul s-a mutat catre
femeile atragatoare din punct de vedere fizic (asemanatoare unui obiect
de arta bine slefuit), iar stimulii care actionau in trecut nu se mai
aplica si in prezent. De aceea barbatii nu trebuie condamnati pentru
reactiile lor naturale ei neputand sa controleze cu strictete aceste
raspunsuri la stimulii exteriori.
In ce
priveste memoria pe termen lung barbatii din aceeasi categorie de
varsta isi aduc, se pare, mai bine aminte de trupurile si chipul
femeilor in bikini decat de acelea ale femeilor imbracate, ambele
tipuri de imagini fiind aratate pe durata desfasurarii studiului doar
pentru o fractiune de secunda. Tot interesant este si faptul ca, in
planul comunicarii, barbatii asociaza femeile in bikini cu verbe de
actiune la persoana I ("Imping", "Misc", "Apuc" etc.), iar femeile
imbracate sunt asociate cu verbe la persoana a III-a ceea ce
demonstreaza ca barbatii le percep nu ca obiecte care pot fi manipulate
ci ca persoane stapane pe actiunile lor.
Decat
sa se simta jignite de rezultatul unor astfel de studii femeile, dar si
barbatii ar putea invata ceva util din asemenea descoperiri fiind mai
constienti de felul in care reactioneaza aproape instinctiv la diferite
imagini sau la modul in care sunt perceputi de catre sexul opus in
situatii diferite. Obiectivitatea si intelegerea in profunzime a
psihicului uman pot fi de mare ajutor pe viitor in schimbarea dinamicii
relatiilor umane astfel incat un barbat sa nu isi mai aleaga partenera
de viata doar pentru ca o vede la plaja si ii place mult si sa se
abtina de la tentatia de a-si insela partenera doar pentru ca
instinctele sale reactioneaza inaintea ratiunii care sa ii tempereze
avantul sexual.