Cumpărăturile fac femeile cu adevărat fericite? [română/text]
Una dintre activitatile de care femeile au ajuns practic dependente
este in prezent mersul la cumparaturi. Din punct de vedere statistic
cumparaturile sunt se pare pe primul loc in topul indeletnicirilor
preferate de catre femei si pot fi integrate fara nici o gluma la
capitolul recreational-creativ oferindu-le acestora sansa de a
socializa, de a se destinde si chiar de a fi creative.
Se
poate deci spune ca daca li se refuza femeilor dreptul de a iesi la
cumparaturi este la fel de rau ca si atunci cand le este interzis sa
iasa la o distractie sau sa practice un hobby. Pentru barbati
cumparaturile au fost dintotdeauna doar o sarcina casnica oarecare pe
cand femeile au reactionat de la bun inceput diferit ajutand din plin
la o ramificare si specializare de multe ori utila a comertului in
intreaga lume.
Atunci cand ies la
cumparaturi femeile nu se multumesc doar sa achizitioneze produsul
dorit ci probeaza, cauta si discuta in amanunt si avantajele oferite de
alte produse similare sau complet diferite. Astfel ele vor fi mereu
informate asupra mersului pietei si vor reusi sa gaseasca marfuri la
preturi rezonabile si de o calitate superioara. Ele nu vor mai vizita
un magazin care lasa de dorit in privinta serviciilor ci vor prefera
mereu acele destinatii comerciale care le satisfac nu doar in planul
ofertei, dar si in acela al informarii in detaliu asupra produselor
comercializate.
Pentru o femeie mersul
la cumparaturi este o experienta foarte personala care le poate proba
abilitatea de a se descurca multumitor si in alte situatii sociale si
de aceea ele se vor supara si vor acuza in mod direct slaba pregatire a
vanzatorilor si a managerilor unei companii comerciale daca nu le sunt
intampinate corespunzator asteptarile. Reducerile de sezon si
campaniile promotionale s-au bazat intotdeauna pe publicul-tinta
constituit din femei si mai putin pe reactia barbatilor care sunt mai
putin interesati de un pret relativ mai scazut si mai mult interesati
de achizitionarea de produse fiabile si economice.
In
prezent nu exista aproape nici o destinatie comerciala unde sa nu se
tina seama de aceste caracteristic ale clientilor femei existand
servicii si oferte speciale pentru femei chiar si in magazinele de
materiale de constructii, metalo-casnice si electrice unde cumparatorii
sunt totusi in majoritatea lor barbati. Abilitatea de a comunica cu
clientii nu mai poate lipsi deci dintre trasaturile profesionale ale
niciunui vanzator, iar a raspunde intrebarilor clientilor sau a le iesi
in intampinare a devenit politica standard a oricarei companii
comerciale.
Mai important este si
faptul ca tot mai multi manageri opteaza pentru angajati femei in
posturile care cer interactionarea cu publicul tinta format tot din
femei ajungandu-se la concluzia ca astfel se va raspunde mult mai bine
cerintelor clientelor fidele. Vanzarile pot creste simtitor atunci cand
iti transformi afacerea dintr-o simpla desfacere de marfuri intr-un loc
placut unde se pot nu doar schimba impresii si cumpara produse diverse,
dar se poate servi si o cafea sau niste dulciuri la finalul micii
aventuri comerciale. Este o politica de succes care place foarte mult
femeilor, fericite de fiecare data ca isi pot imbogati experienta de
viata si prin aceste altfel banale iesiri la cumparaturi.