Vineri, 15/11/2024, 13:59 Oaspete | RSS


Începători
Meniul site-ului
Categorii
Foto [4]
Video [2]
Desen [31]
Design [55]
Alte [12]
Voting
Care tracker este mai organizat?
javascript:; javascript:;
Raspunsuri: 198
Statistică


În total online: 19
Oaspeţi: 19
Utilizatori: 0
Ultimii utilizatori
  • ColinLok
  • Francisml
  • Richiecit
  • Facebook fan

    Lecţii


    Principală | Profilul meu » Lecţii » Art » Desen

    Guaşa. [română/text&imagini]
    Guasa (gouache) este o varietate de tempera care datorita emulsiei pe care o contine isi pastreza calitatile dupa uscare, mult mai bine decat tempera obisnuita, ramanand aproape la fel de saturata cromatic iar folosita ca pasta are un aspect lucios.

    saturatia – puritatea culorii, continutul pastei mai bogat sau mai sarac in pigment, stralucirea culorii.

    Tot ce se poate spune despre guasa e valabil si despre tempera. Acestea au un timp de uscare mediu, mai lung ca al culorilor acrilice si mult mai scurt decat al celor de ulei.

    Suporturile ideale pentru guasa sunt hartia, hartia panzata, cartonul, lemnul, peretele tencuit sau alte suporturi rigide.

    Atentie! Pe panza crapa dupa uscare din cauza elasticitatii acesteia deci nu e recomandabil sa se foloseasca astfel.

    Pensulele se aleg mai degraba dupa vascozitatea pastei folosite decat dupa felul vopselelor astfel pentru pasta** se folosesc pensule aspre, cu par de porc (se mai numesc si pensule de ulei), pentru demipasta si laviuri cele cu par mediu, artificial sau in mod ideal cele cu par de vulpe sau de bou. Pensulele moi, cu par de veverita… nu se prea folosesc la nimic. Incearca si vei vedea de ce. 


     


    pasta/ demipasta/ laviu- culoarea la vascozitatea ei maxima/ diluata la o consistenta medie care se poate asterne in pelicule subtiri/ diluata pana la o cosistenta apoasa. 


    Un sfat: alege tehnica dupa temperamentul tau. Daca ai un temperament "grabit” evita uleiul, culorile se murdaresc foarte repede, sunt usor de scapat de sub control si uscandu-se foarte greu nu poti picta prin suprapunere pe uscat pea curand. Sa nu mai zic de amestecul permanent de ulei si terebentina(de care pierdut in lucru…mai uiti). Daca dimpotriva, ai un temperament calm si lucrezi delicat iti trebuie o tehnica "maleabila” ceea ce uleiul e din plin, si sa nu uitam: uleiul e pana la urma cea mai spectaculoasa tehnica. Daca esti versatil orice tehnica poate fi buna dar atentie: acrilicul se usuca foarte repede si ai foarte putin timp pentru a face trecerile pe ud.

    trecerile "pe ud” sunt cele obtinute prin amestecul treptat intre doua culori alaturate, pe paleta sau chiar direct pe lucrare. Poate fi o trecere elaborata si trepatata sau pur si simplu ‘topirea” liniei de intalnire a doua culori. 


    In concluzie guasa este o tehnica ieftina, se dilueaza cu apa si se spala foarte usor, perfecta deci pentru inceputuri nesigure si incercari.





    Anunţă-ţi prietenul:

    Categoria: Desen | Publicat de: kriis_tinna (19/01/2010) | Autor: kriis_tina
    Vizualizări: 543 | Rating: 0.0/0
    Doar utilizatorii înregistraţi pot adăuga comentarii.
    [ Înregistrare | Logare ]
    Anunţuri Google
    Parteneri
    Publicitate